My everyday makeup

2013



 
Ungefär det här använder jag nu under sommaren när jag sminkar mig (villket jag inte gör varje dag). Jag vill hålla det lätt och inte ha någon tung foundation m.m. på. 
 
- Lumene llluminating & Smoothing primer. Jag använder den så att sminket ska sitta kvar hela dagen och just den här primern är också ljusreflekternade så att man ser piggare ut! 
- Viva la Diva eyebrow colour blonde. Den viktigaste sminkprodukten enligt mig då ögonbrynen ramar in ansiktet. 
- Maybelline falsies volum express drama. Älskar den!
- Elf Contouring Blush & Bronzing Powder, St Lucia. Just nu använder jag bara bronzern för att få lite extra färg.
- L'Oréal Paris True Match Concealer. Jag använder den under ögonen och då jag har ganska torr hy passar den bra till mig! 
- Isadora Velvet Touch powder, nr 11 soft mist. Nu när det är sommar och jag sminkar mig använder jag bara puder som bas och det gör jag för att få bort glans och det här pudret har lite svag täckning villket är bra för att få en jämnare färg över ansiktet. 
- Isadora moisturizing lip gloss, 29 bubble gum. Jag tog bara någon läppprodukt för jag använder inte samma varje dag. Men jag tycker att något på läpparna kan liva upp hela sminkningen. 
-H&M Eyebrow fix. För att färgen jag lagt på brynen ska stanna hela dagen och dem ska hålla sig i form. 
-L'Oréal Paris Gel eyeliner, black. Jag har dumpat allt som har med kajal att för jag tycker det bara glider omkring och försvinner. Den här eyelinern gillar jag för den sitter hela dagen utan minsta problem! 
-Max factor Cream Blush, 14 soft pink. Nu på sommaren föredrar jag "cream blush" då den sitter bättre och ser inte pudrig ut! 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?