Golf

2013



Jag hann inte skriva något igår! Direkt när jag vaknade ville jag städa klart rummet och sen var jag tvungen att fixa i ordning mig. Efter det sprang jag till mataffären och handla lite sen hem och ta med lillebror ner till kneippbyn och se på pippiteater! På kvällen kom sen mina kusiner från fastlandet hem till oss och grillade och närmare halv tio gick jag, mina bröder och Lisa ner och spelade minigolf på kneippbyn! Så det var en dag med något att göra hela tiden!



3 bilder från förra veckan

2013



 
 
 


Träning

2013



Dagens träning är avklarad!



2

2013



 
2 bilder på mina bröder från igår!


God natt!

2013





Skateboard?

2013



Förut ikväll när vi kom hem så fick jag för mig att jag ska försöka lära mig att åka skateboard vilket är någon som jag länge har velar göra. Så jag gick ut i garaget och letade fram en gammal bräda som ingen använder och tog med mig min lillebror ute för att över huvud taget försöka stå upp på den.. Jag kom upp på den och klarade faktiskt att stå och åka lite grann.. Haha jag trodde verkligen inte ens att jag skulle komma upp på den för allt som har med skateboard och sport att göra är jag sämst på!! Men efter min lilla åktur så har jag nu bestämt att innan sommaren är slut ska jag kunna åka. Önska mig lycka till för det kan behövas!



Födelsedagsmiddag

2013



Som jag skrev igår så skulle vi hem till min morfar för att fira hans födelsedag ikväll . Vi åkte dit och fick smörgåstårta sen följde jag med mina småbröder till en lekpark i närheten. När vi kom tillbaka fick vi fika och sen hamnade jag och mina bröder i soffan framför reprisen av allsång på skansen! Så sammanfattat var det en väldigt bra kväll! 
 
 
 
 
Jag hade på mig min nya långkjol från H&M som jag köpte igår, ska försöka visa bättre bilder någon annan dag! 
 
 


Lampor och regn

2013



Är helt slut! Jag har inte sovit något dom senaste nätterna så inatt hoppas jag på att få sova.. Men tyvärr ser det inte ljust ut då regnet vräker ner så man knappt hör sina egna tankar ibland!

Något positivt är iallafall att jag har fått upp lampor vid mitt sminkbord så rummet är mysigt!

God natt! <3



Total lycka!

2013



Förlåt men nu tänker jag dela med mig av mitt beroende för One direction igen! För en stund sedan så släpptes One directions offeciella film trailer för deras film 1D: This is us och jag är överlycklig!! Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen just nu och det enda som far runt i huvudet på mig är hur mycket jag länktar tills att filmen kommer ut! Jag älskar dom, se bara på trailern nedan!! 
 
 
 
 


Nu ska det bakas

2013



 
Idag är det inte det finaste vädret ute... Det är varmt men himlen är grå så jag har ingen lust att gå ut och sola! Så istället åkte jag till stan en snabbis och nu tänkte jag baka! Det ska bakas en kladdkaka till morfar som vi ska fira imorgon och sen ville mamma ha påfyllning av kakor i frysen. Vi får se vad jag hittar på! 


Bilder från studentfest

2013



Förra helgen var jag som jag nämnt på min kusins studentfest så jag tänkte slänga in lite bilder därifrån nu! 
 
 
 
 
 
 


Union J

2013



 
När jag var yngre lovade jag mig själv att aldrig börja lyssna på "boy bands" men för kanske att år sedan bröt jag det löftet. Jag hittade One direction och som några av er säkert redan vet är jag ganska beroende av dom... För några veckor sedan gjode jag det igen. Jag har hittat ännu ett band och har blivit beroende, den här gången är det Union J som också är ett brittiskt pojkband! :)
 
Det hela började med att jag bestämde mig för att se brittiska X factor från 2012 och där dök dom upp, triple J och George Shelley som sedan tillsammans blev Union J! Så sen  jag började se det programet har jag nog blivit lika beroende utav dem som jag är med One Direction!
 
Hela tiden tänker jag på den yngre versionen av mig som sa att hon aldrig skulle börja gilla pojkband och jag kan inte låta bli att undra vad som gått snett sen dess..? Haha nu är jag fast iallafall! 
 
Underbara! 
 
 
  
 
 
 
Förlåt för ett sånt långt inlägg men jag kunde inte bara välja en video!! 


Ny header

2013



Jag tröttnade på min gamla header så jag passade på att göra en ny nu när jag ändå inte har något annat att gör! Jag hittade inga bilder som jag ville använda så jag har lånat alla bilderna ni kan se i headern från weheartit.com. 
 
 


...

2013



Min väldigt misslyckade midsommarkrans!
 
Ligger och har ont i huvudet och planerar på att bara ligga i sängen resten av kvällen och se på Gossip Girl. Imorgon hoppas jag att det är fint väder så att jag kan få ligga ute och sola då jag försökte idag men det blåste så sjukt mycket! 


Dans på Kneippbyn

2013



 
 
Har inte så mycket att skriva i det här inlägget mer än att jag tänkte slänga upp 3 bilder från midsommarafton när vi var nere på kneippbyn och kollade när pippi med fler hade danst runt midsommarstången! 


Glad midsommar!

2013



Tänkte bara slänga in ett snabbt litet inlägg och säga glad midsommar! Vi har varit nere på kneippbyn och kollat på dansen runt midsommarstången (kommer bilder sen), spelat kubb och nu har vi gäster. Så min dag  har varit och är fortfarande bra! 
 
 
 
 


Skolavslutningen

2013



Jag glömde helt bort att berätta och visa bilder från min skolavslutning förra veckan men bättre sent en aldrig! 
Vi hade vanliga lektioner fram till klockan 12 fast vi gjorde inte så mycket på dom. Den första såg vi film på och dom andra två var bara runt en kvart långa! Efter det spenderades det tid med klassen och lite senare åt vi glass och jordgubbar ute på skolgården samtidigt som vi lyssade på elever som hade fixat en liten konser bå bibliotektets balkong!
 
Efter  sommaren kommer våran klass att splittras och vissa kommer börja sam-media och vissa beetende eller sam-sam, så det var tråkigt att säga hej då till alla och veta att man inte kommer gå allihop i samma klass igen! Men under det året som vi hade våran klass så var den bäst!! 
 
Fina vänner på bilderna under! 
 
 


Inspiration

2013



Förlåt för extremt dålig uppdatering men sen sommarlover började har jag inte haft någon ork eller lust att över huvud taget logga in här. Jag har inte heller haft någon inspiration till att ta tag i kameran så det har inte funnits så mycket bilder. Men nu börjar lusten komma tillbaka och jag vill blogga igen!
 
Inspirerande bilder från we<3it!
 
 


Jun. 15, 2013

2013



Igår städade och möblerade jag om hela rummet och idag efter att jag sminkar mig kan man inte tro att jag hade städat dagen innan. Jag fattar inte hur det kan bli smink överallt efter bara en kvart!
I vilket fall som hälsar så får jag plocka upp allt senare för nu ska vi iväg till min kusin som har tagit studenten och fyller år så vi ska fira honom!



Lip butter

2013



 
Jag hatar att ha torra läppar så jag är ständigt på jakt efter läppprodukter som återfuktar. I mataffären idag såg jag att Nivea kommit ut med ett nytt lip butter så jag tänkte testa det. Jag har "Raspberry rosé" och jag älskar färgen och gillar doften och burken. Jag hoppas att den är bra till läpparna ocskå! 


Fika ute på landet

2013



 
 
Över helgen hade vi gäster från fastlandet här så på söndagen åkte vi runt lite på ön och tillslut hamnade vi ute på ett litet café någon stans på landet. Bilderna ovan kommer därifrån och det kommer säker att komma upp mer bilder från den turen här! 


Nytt objektiv

2013



För några dagar sedan visade jag er en påse som innehöll något nytt till kameran och i den var ett nytt objektiv! Jag ville prova på ett fast 50mm så jag köpte Canon EF 50mm f/1.8 ll. Eftersom att det här objektivet är ganska billigt så tyckte jag att det var värt pengarna och skulle jag avsky att ha ett fast objektiv så har jag iallfall inte lagt ut tusentals kronor på det. Nu ska jag bara lära mig hur det funkar i olika ljus och situationer och jag hoppas att jag kommer gilla det! 
 
 


Mat i solen

2013



Ikväll gick vi upp till pizzerian här i vibble och åt mat. Vi satt ute i det fina vädret och jag åt kycklingsallad då jag inte är den personen som älskar pizza!



Studenten 2013

2013



Här är en "lite" blider av några av student vagnarna från igår. Bilderna är inte dom bästa men jag är övertygad om att ni ser vad de föreställer! 
 
Studenten är enligt mig en av de bästa dagarna på hela året för sommaren är här och alla är glada! Stämningen skulle inte kunna bli bättre här på ön! Jag gillar också att några vagnar kom ut till Vibble och körde några varv, eftersom att vi inte var så länge i stan så var det roligt att få se lite mer av dom! Om 2 år är det min tur och jag taggar redan!! 


Vad finns i påsen?

2013



Förut idag åkte jag en sväng in till elgiganten och köpte en sak till kameran, kan ni gissa vad? Jag har länge funderat på om jag ska köpa den här grejen eller inte men idag gjorde jag det! Ni får se ikväll eller imorgon vad som finns i påsen!
 


Stranden

2013



Jag har gjort det igen.. Bränt mig! Jag förstår inte hur jag lyckas för jag smörjer in mig med solkräm! Det hände igår när jag satt ute och akut pluggade engelska. Vi skulle ha läst en bok och skriva om den tills igår men jag hade inte ens börjat! Så jag satt ute och läste en timma och sen flyttade jag in för det blev kallt.. Jag insåg en stund senare att jag bränt mig men jag han klart med boken iallafall!

Idag så åkte vi till stranden men det blåste så jag badade inte. Lite tråkigt för jag älskar att vara vid havet och framför allt att bada!



LA Story

2013



 


Nu gäller det

2013



Nu har jag pluggat till mitt spanska prov i X antal timmar (minst 5) så om jag inte gör bra ifrån mig på det så vet jag inte vad jag gör! Håll tummarna!



Jun. 03, 2013

2013



Jag sitter och väntar på att få sluta men klockan verkar röra sig extra sakta för tillfället.. Annars så fick jag tillbaka det sammanlagda betyget för nationella i engelska och det gick bättre en vad jag trodde att det skulle göra! Det gjorde min dag lite halvt!

Bilder från kneippbyn som vi var på i fredags



Äppelblommor

2013



 
 
 
Det är underbart hur mycket sommarkänslor jag känner just nu! Jag hittade dom här fina äppelblommorna ute i fruktträdgården för några dagar sen. Om man räknar dom till "vanliga" blommor så är det nog en av mina favoriter! 


2 juni

2013



 
Idag här den efterlängtade värmen varit här och jag har varit ute och solat i några timmar! Den här gången brände jag mig inte villket jag är glad över för den känslan är inte roligt. 
 
Nu ikväll ska jag plugga och imorgon ska jag göra mitt sista NP prov för i år... Det ska bli skönt! 


1 juni

2013



 
 


Safe haven

2013



 
 
 
"Safe haven" tar sig direkt in på min lista över favoritfilmer, jag älskar den! Jag vet inte riktig vad jag ska skriva om den.. jag ville bara tipsa om den för den är så otrligt bra! Se den!