Diggiloo del 1

2013



 
Som jag redan skrivit var jag på diggiloo nere på kneippbyn förra veckan och nu äntligen kommer bilderna upp här! Bilderna är tagna av mig men jag använde mammas lilla digitalkamera för jag ville inte ta med mig min systemkamera ner!


Rosa

2013



 


Grillat

2013



Grillat kött, ugnspotatis, melon, sallad med spenat, matvete och sparris! 


Sen middag

2013



 
Idag har vi haft besök av mina små kusiner från fastlandet på ett och tre år så vi har fikat och umgåtts med dem! När dom åkte så grillade vi till kvällsmat och nu ikväll planerar jag på att bädda ner mig i sängen och se på pretty little liars! 
 
 
 


Nya kläder

2013



 
Jag var inne i stan förut idag och fick med mig lite nya kläder hem, det blev 2 kjolar och en "väst"! 


Diggiloo

2013



Igår blev det inga inlägg här för jag hann helt enkelt inte. På dagen var det småsaker i vägen och på kvällen gick vi på diggiloo som var här på Gotland!

Idag väntar stranden och när jag kommer hem ska ni få se massor av bilder från diggiloo!!



Tack och godnatt

2013



Nu tänkte jag gå och sova så jag orkar upp imorgon då det kommer bli en lång dag. Men först skulle jag bara vilja säga att de senaste dagarna har det varit ovanligt mycket folk här på bloggen och det är jätteroligt att ni har hittar hit! Jag blir så otroligt glad och det ger mig så mycket inspiration till att blogga mera! Sen så vill jag också säga att om det är något ni vill veta om mig eller något ni vill att jag ska skriva mer om här så är det bara att fråga/säga till!!

Godnatt!!



Idag blev det en klänning

2013



Klänning från H&M // Nagellack från Gina tricot
 
Jag kom på att jag inte hade testat fjärrkontrollen till kameran som jag fick när jag fyllde år så tog fram den lite snabbt bara för att se hur det funkade. Och av det lilla jag provade nu så gillar jag den, det kommer dock att ta lite tid för mig och få in det där med att hitta rätt fokus men det ska nog gå tillslut! 


Candy mint

2013



 
På mina naglar har jag just nu Gina Tricots nagellack i färgen 125 "Candy mint". Den perfekta ljusblåa färgen nu i sommar! 


Nektarin

2013



Yoghurt med nektarin bitar och knäckebröd med ost, gurka och paprika! 


Pretty little liars

2013



Nu ska jag se på Pretty litte liars som är en av mina favorit serier, har ni inte sätt den så tycker jag att ni ska se den!! 
 
 


Tända ljus

2013



 
Jag är en sådan person som gillar att ha tända ljus året om och inte bara på de kallare årstiderna! Även fast det är varm och ljut ute nu på sommaren tänder jag ljus på kvällen när det börjar bli lite mörkare ute! 
 


BEST SONG EVER

2013



Idag har det varit en dag med bara One Direction i huvudet! Först så fick jag reda på att P3 hade en hel timma som bara handlade om dem och deras musik och nu ikväll släpptes musikvideon till deras nya singel Best song ever! Och videon, jag älskar den! skulle egentligen inte spela någon roll vad dom gjorde..  Jag skulle kunna prata på i evigheter om den men ni skulle förmodligen bli utråkade och lämna sidan så jag ska inte göra det. Istället lägger jag upp videon och några bilder!!
 
 
 


Vad jag fick

2013



Jag fick en kommentar med frågan vad jag fick i present igår så tänkte visa det nu lite snabbt nu! 
 
 
1. Vit t-shirt  // 2. Pengar  // 3. Pretty little liars säsong 2 // 4. canon fjärrkontroll RC-6 // 5. Smink // 6. Sleek ögonskuggor
 
Jag fick också lite andra saker som strumpor, godis och en ny matta med det är kanske inte så roligt att se på! Sminket som jag fått tänkte jag prata lite mer om i ett annat inlägg med mer bilder och vad jag tycker om produkten om ni vill,kommentera då! 


17 ljus

2013



 


Min födelsedag

2013



Igår fyllde jag ju 17 som jag redan nämnt! Dagen började med frukost på sängen och packet, jag är väldigt glad över sakerna jag fick! Efter det åkte vi till stranden men det blåste så sjukt mycket där så jag badade inte. Senare på eftermiddagen kom lite släkt och vi firade med paj och tårta. Så i helhet var min dag väldigt bra! 
 
 


Bild från igår

2013





Snart 17

2013



Har tyvär inte hunnit lägga upp bilder från mitt "pysslande" igår kväll då jag har haft fullt upp idag! Imorse/förmiddags åkte jag iväg och badade och solade vid en pool och när jag kom hem så har jag bakat tårtor för imorgon fyller jag år! Jag fyller 17 och jag har länktat länge efter den dagen för då innebär det att det bara är ett år kvar tills man blir 18, länktar redan! 
 
 
 


Lycka

2013



Med ett nystädat rum och bra musik ur högtalarna så har jag känt mig väldigt inspirerad ikväll. Jag plockade fram min låda med papper och små pysslesaker och satt i några timmar och funderade, klistrade och skapade. Vad jag gjort får ni se imorgon!
 
 


Teater

2013



 
 
 
Idag har jag varit barnvakt så vi tog oss ner till kneippbyn där vi lekte ett tag och såg på pippiteater! 


<3

2013



Jag började tänka på one tree hill och hur mycket jag vill se på det just nu! Det är helt galet hur mycket den serien betyder för mig, älskar den!! 
 
 


En gul dörr

2013



 
Jag älskar att gå runt i innerstan och fotografera! Det finns så sjukt mycket fint där. Det är gammla hus, fina dörrar och fönster, blommor och mycket sten! Jag gillar motivet på bilderna ovan, det är ett gammalt stenhus och sen fina gula dörrar och fönster som sticker ute lite grann. Och allt blev ännu bättre med en katt på trappen! Ibland har man tur! 


Header

2013



Nu har jag fixat en ny header med egna bilder, jag har också fixat lite i menyn! :) 
 
 


Visby innerstad

2013



 
 
 
 
 


jeansshorts

2013



 


Liten utflykt

2013



Efter lunchen åkte jag med familjen och spelade minigolf vid havet och fikade. Jag kom på delad förstplats med mamma på 61 poäng, lite surt för när det för en gångs skull går bra så vill jag ju vinna själv! Det skulle också ha kunnat varit lite finare väder idag.. Det har varit varmt och så men det har varit dimmig och grått vilket jag tycker är tråkigt. Hoppas på bättre väder imogon! 
 
 
 
 
 


Sötnos

2013



 
Älskar vädret idag, solen skiner och jag har kunnat varit ute och solat ett tag! Jag har inte bara solat utan jag har också varit innte i stan och plockat upp lite nödvändiga saker och nu ikväll ska jag tillsammans med familjen gå på resturang och äta. Vad har ni hittat på idag?


Orange kjol

2013



Sen man började kunna gå med bara ben i år har jag älskar midjekjolar! Det spelar ingen roll om dom är långa eller korta jag älskar dom lika mycket iallafall! 
Jag gillar att bära dom tillsammans med en kortare magtröja eller en tröja som är nedstoppad! 

Kjolen på bilden är ljus orange och kommer från H&M. Linnet som jag har vikt upp kommer från monki.
 
 


Botaniska trädgården

2013



 
 
 
 


Lite nytt smink

2013



Jag har helt glömt bort att visa det senaste jag köpte i smink väg men idag har jag tagit mig samman och fixat bilder så att jag kan visa nu! 
 
 
Viva la diva Eyebrow colour, nr 2. Blond: 
Den här köpte jag nog för runt en månad sedan och jag älskar den! Mina ögonbryn är väldigt ljusa och jag behöver något som fyller i dem bra och sitter kvar länge. Jag har provat pennor, ögonskugga osv. men tillslut hittade jag den här trion från viva la diva med ett otroligt bra pris också. Den fyller i bra, det är lätt att blanda färgerna om man behöver (ni ser att jag använder den ljusaste mest) och den sitter hela dagen om man använder lite ögonbryns-fix! 
 
 
Viva la diva lipstick, nr 15 Soft pink: 
Ännu en produkt från viva la diva, jag har hört så många bloggare som hyllat deras läppstift så jag var tvungen att prova jag med. Dom är inte de bästa jag provat men för priset man betalar så är dom väldigt bra, jag kommer lugnt att köpa fler. Läppstiftet är lätt att arbeta med och det sitter kvar hyfsat länge, men du kommer att behöva bättra på några gånger under dagen. 
 
 
Max Factor smoky eye effect, Onyx:
Den här ögonskuggan har jag velat prova länge och nu hittade jag den på sommarrean för bara 50kr! Jag har inte hunnit att prova den så mycket ännu men av det lilla jag provade på handen och ögat så har jag både plus och minus med produkten. 
 
 
Isadora Twist-up gloss stick, nr 11 Poppy Peony:
Ny favorit, jag älskar isadora för att dom kom ut med den här underbara läppenna!! (Färgen på bilden stämmer inte riktigt, den är mycket mer rosa) Det finns bara bra saker med pennan, exempel att den är väldigt lätt att arbeta med och färgen sitter kvar otroligt länge! Perfekt för i sommar när man snabbt bara vill ha lite färg på läpparna! 


Fridhem

2013



Både idag och igår har jag varit barnvakt och idag tog jag med mig Jakob till fridhem för att ha en liten picknick och kasta sten i vattnet som han tycker är roligt!



Stranden

2013





Favoriter

2013



 


Ont

2013



Efter att ha badat, varit ute i solen vid poolen och klippt gräset med tröja utan armar så har jag bränt mig på ryggen och axlarna! Jag tog inte med mig någon solkräm till poolen för jag tänkte att jag inte skulle vara i så länge men det slutade ju med att jag badade i typ 1 timme och sen när jag kom hem och började klippa gräset tänkte jag inte på att smörja in mig.. Dumt gjort! Men nu får jag ta konsekvenserna och jag har haft på after sun där jag brännt mig, inte för att jag vet om det gör så mycket skillnad dock..
 
 
After sun sprayen jag använder kommer från nivea och jag har inte så mycket att säga om den för jag är lite osäker på att sånt faktiskt fungerar. 
 
Sen när vi ändå är inne på ämnet hy så tänkte jag bara tipsa lite snabbt om Dove´s body milk som ni ser på bilden över! Jag hatar att ha torr hy (villket jag hade innan den här) och jag avskyr att vänta på att produkten ska torka. Men den här "body milken" torkar snabbt och man stannar återfuktad jätte länge! Älskar den och om ni letar efter något som funkar och inte är dyrt så tycker jag att ni ska prova den här! 


Underbar pool

2013



Jag har haft det väldigt bra idag, tror jag badade i en timme utan att gå upp!



Doften av sommar

2013



En lukt som jag förknippar med sommaren är doften av smultronjasmin! Har ni inte luktat på en sån blomma så har ni gått miste om något, leta reda på närmaste buske och lukta! Doftar underbart! 
 
 
 
 
 
 


Vad gör man inte...

2013



Vad gör man inte för att få katten att sitta still och titta dit man vill när man fotar dem? Jag löser hela problemet  med kattgodis som jag håller framför och sedan får dom det när fotot är taget! 
 
Men ibland så sitter dom inte snällt och väntar utan Nissan hoppar hälst upp och tar godiset ur handen på mig!
 
 
 
 


Lite av varje

2013



Idag har jag varit barnvakt hela dagen åt min bror och vi har hunnit bakat kladdkaka, spelat spel och gått till kneippbyn en sväng!
 
Sen i eftermiddags när alla var hemma åkte vi iväg och skaffade 2 nya fiskar till dammen, tror att det var 2 små karpar. Vi har redan över 70 guldfiskar men vi måste fiska upp en del för att dom har blivit för många.. Men karparna behövde vi för dom hjälper till att hålla rent! 
 
Nu ikväll ska jag redigera alla bilder som ligger på kö och se på gossip girl som jag inte kan slita mig ifrån just nu!! 
 
 
 
 
 
 


Ny

2013



Som ni säkert sätt de senaste dagarna har jag fixat en ny design! Jag kan aldrig få det som jag vill så det är lite jobbigt för det blir aldirg bra. Men nu är jag nästan klar, det är lite färg m.m som ska fixas! Designen kommer från den här sidan   och det enda jag gjort är att byta header och lite typsnitt. Sen så är bilderna i headern inte mina för jag kunde inte hitta några jag ville ha så alla kommer från weheartit. Det finns en länk till varje bild nere i menyn! 
 
 


e.l.f beställning

2013



Nu har jag äntligen lagt en beställning på produkter från e.l.f cosmetics, jag gick in på deras hemsida och såg att dom hade 50% av på hela orden så då passade jag på! Nu länktar jag bara tills jag får sakerna!! 
 
 
Lite av sakerna jag beställt! 
 


Övningsköra

2013



Kom nyss hem efter att ha varit ute och övningskört och det gick väll bra. Jag kom på en väg i ett litet samhälle där det stod en parkerad buss på hela min körbana samtidigt som det kom en bil lite allt för nära bakom mig och nästan precis efter bussen komm det en korsning med övergångsställ brevid.. Det bliv lite stressigt när jag skulle köra om, kolla bil bakom, blinka för korsningen och kolla övergångsstället samtidigt. Men det gick!
 
 
 
 
 


Glass i hamnen

2013



I söndagskväll var vi nere i hamnen med mina kusiners familj och åt glass och kollade runt lite på båtar med mera. Har egentligen inte så mycket att skriva men tänkte visa lite bilder! (Jag håller fortfarande på att byta design på bloggen!!) 
 
 
 


Fiender

2013



 
Det borde vara så att kaninen är rädd för katten men här är det tvärt om! Våra katter är livrädda för kaninerna och springer gärna och gömmer sig om dom kommer för nära.. Villket kaninerna gillar att göra. Så dom senaste gångerna vi haft kaninerna ute har jag hämtat katten och förskt få dom att inte vara rädda och det har faktiskt funkat! Nissan (katten på bilden) är fortfarande rädd men hon stannar och springer inte iväg och gömmer sig längre. Haha jag vill att katten och kaninen inte ska döda varandra så att dom kan vara ute tillsammans utan att man ska behöva springa och passa dom! 


Fixar

2013



Jag håller på att byta design så det kan se lite konstigt ut nu ikväll!