2012-12-31

2012



Bilder från we<3it, http://weheartit.com/cliiick
 

Några nyårs bilder från we<3it, för er som inte vet det så är jag lite smått beroende av den sidan och we<3it finns även som app till mobilen nu. Jag blev överlycklig när den kom!! Man får så sjukt mycket insperation och har ni inte varit inne där någon gång så sätt upp det på listan men nyårslöten :P Och på tal om nyårslöften som tänkte jag dela med mig med några av mina senare ikväll!


Tomtebloss

2012



 
Hej! Nu är det äntligen dags för nyår och jag firar in det nya året med min familj och annat folk. :) Vi har hunnit äta varm-och förrätt och jag har precis varit ute med "små" barnen och lekt med tomtebloss! Dom lekte och jag försökte fota medans dom sprang runt som galningar.. Ena sekunden så syns tomteblosset i bild och nästa sekund så är tomteblosset bakom ryggen på en! Haha inte det lättaste men jag han iallafall få några bilder! ;)


Mirror mirror

2012



Igår såg jag filmen Mirror mirror. Jag skulle vilja säga att det är en nyare tappning av den klassiska snövit som innehåller både drama, komedi och äventyr. Som med många andra filmer trodde jag inte att jag skulle gilla den här men jag överraskade mig själv än en gång. Den var bra och är värd att se men den tar sig inte in på min lista med favorit filmer!
 
 


light in the darkness

2012



 


15 dagars "utmaning"

2012



Den första Januari tänkte jag dra igång en liten "utmanin" här som jag helt enkelt kallar 15 dagar! Jag lägger upp ett inlägg varje dag i 15 dagar som har med utmaningen att göra. Jag har bara kommit på saker för 14 dagar så om ni har något förslag så får ni gärna dela med er! Här är sakerna jag kommer skriva om:
Det är ganska många liknande som ex. favoriter och drömmar men jag har inte kommit på något annat! Om jag skulle komma på något annat kan det hända ett jag byter ut någon eller bara lägger till en extra dag! :)
Bilder från Weheartit, http://weheartit.com/cliiick


Ljus

2012



 


Before I die

2012



Alla bilderna är från weheartit.com! http://weheartit.com/cliiick


Kvällen

2012



Skip-bo/kusin/nissan/sverige spelet
Nu har släkten åkt hem och kvällen har spenderats med mat, spel och lite annat! Jag spelade sverige spelet med min kusin och lillebror och jag vann... för tredje gången mot samma spelare! Haha nä med det är lite kul att driva med det då min kusin alltid också är väldigt nära på att vinna men jag lyckas endå! :) Vad har ni gjort ikväll?




Black and white

2012





Fördriver tiden på golvet

2012



Ja som rubriken lyder ligger jag på golvet i mitt rum och väntar på att mina nytvättade byxor ska torka! Jag kan väll säga att jag kom på lite försent att jag behövde dom nu ikväll...

Men till andra saker en mina byxor! Ikväll kommer delar utav släkten från pappas sida och firar "jul" eller vad man ska kalla det, vi ska typ äta och umgås då jag hoppas att det blir trevligt! Nu ska jag gå och kolla byxorna!

En väldigt svart iPhone bild...



Abduction

2012



Ikväll så såg jag filmen Abduction och jag förvånade mig själv för jag tyckte faktiskt att den var bra! Jag brukar vanligtvis inte gilla filmer med action i men den här var riktigt bra, den rekomenderas starkt från min sida. Ska ni se på film nu i mellan dagarna så se den här, ni kommer inte ångra er! 


Olika filter och fotoredigeringsprogram

2012




Mitt största problem när jag redigerar mina bilder är om jag ska använda "filter" eller inte och då menar jag typ svartvitt eller uttoningstill. Vissa bilder blir så mycket bättre i exempel svartvitt medans vissa är bättre i sin orginalform. Problemet kommer när bilden funkar i båda delarna och man sitter där med beslutsångest! Någon som känner igen sig?
 
Jag redigerar mina bilder i PhotoScape och det är inte det bästa programet enligt mig. Man kan inte göra så mycket i det och om man använder collage programet så trycks bilderna ofta ihop och blir "skrynkliga". Om ni redigerar bilder, vad har ni för pogram och funkar dom bra? :)


Bilder från igår

2012



Här är en liten bildbomb från julfirandet igår! Jag firade med familjen, mormor, morfar och farmor och det var en trevlig dag/kväll eller vad man nu ska säga! :) Vi gjorde det vanliga; se på Kalle anka, dela ut julklappar, äta julbord (som jag hatar) osv. Om ni inte redan vet det så avskyr jag verkligen julbord! Jag gillar inte julmust, prinskorvar, julskinka, INGET! Haha men annars så älskar jag julen! :) Vad gillar/gillar ni inte med julen?


Over again

2012



 


God jul!

2012



God jul allihopa!
Jag tänkte bara slänga in ett snabbt litet inlägg med ett litet "julkort" till er alla från mig, min julafton har varit jätte bra och jag hoppas att ni har haft det bra också :) Jag kommer berätta mer i morgon tillsammans med mera bilder men nu kallar Svensson Svensson! GOD JUL!


Några timmar kvar

2012





Tröja

2012



 
Förra veckan när Cubus hade 30% på alla damkläder (tror att dom har det fortfarande) så hittade jag tröja ovan för 199kr men jag fick ju den 30% billigare så ett riktigt fynd enligt mig! Den är hur skön som hellst och jag älskar att ha den med ett par svarta tights eller jeans! :)


Ny design

2012



Ja som ni ser har jag fixat en ny design! Grunderna till designen har en tjej som heter Elvira gjor och en länk till hennes blogg hittar du längst ner i menyn! Jag har ändrat ganska mycket men det är forfarande lite kvar att göra.. bland annat typsnitt och lite länkar osv!


Little talks

2012



 


Jag är fri!

2012



Nu är jag äntligen fri från livets hårda skola i några veckor! Jag vet inte vad som kommer hända dom kommande veckorna, det enda jag vet helt säkert är att jag kommer sova, se på OTH, fira jul och nyår! Vad ska ni göra på jullovet? 


Dagen som alla studerande väntar på!

2012



Imorgon är det dagen som nog dom flesta av oss som pluggar väntat på, JULLOV!! Vi har våran avslutning imorgon men vissa av er kanske har slutat redan!? Lyx om ni har gjort det.



Candles

2012





Lindex; döskallar vs. militär

2012



Jag har länge letat efter mönstrade tights men inte hittar några, och idag när jag går på stan hittar jag 2 par! Nu är bara frågan villka jag ska köpa... Antingen dom med döskallar på eller dom med militär mönster! Båda kommer från Lindex och dom kostar 199kr st. Jag känner att jag inte riktigt har lust att köpa båda. Villka ska jag välja?


Instagram

2012





Some food

2012



4 dagar kvar till jullov!! Det ska bli så sjukt skönt att slippa allt plugg för några veckor och bara få göra exakt vad man vill! Just nu är vi inne på en slutspurt i skolan och det är 3 uppsatser som ska in den här veckan. En är färdig för att lämnas in imogon och det är en stor lättnad att bli av med en sak iallafall. Just nu går dagarna åt att plugga, sova och ha lite smått ångest över att man inte pluggar när man vet att man behöver det. Så jag får egentligen inget vettigt gjort. Länktar tills alla skolarbeten är klara så att man kan börja tänka igen! :)
 


Snö

2012



Kom på att jag hade några bilder från den årliga julmarknaden som vi har här på Gotland som jag helt glömmt bort! Det snöade som tusan hela tiden och fingrana förvandlades till istappar samtidigt som man har 2 småbröder som inte gärna väntar på att man ska stanna och fota hela tiden.. Inte dröm läget för att ta kort precis. Så eftersom att det snöade väldigt mycket  så var det snabbt upp med kameran och sedan ner i väskan igen för jag hade inte direkt någon lust att testa hur mycket vatten den tålde... Men jag får se om jag kan åka in och fota någon annan dag i lugn och ro så att man får lite bra bilder :P 


Clothes, shoes and so on.

2012



Lite saker som gärna skulle kunna få flytta in i min garderob! Om ni undrar var något kommer ifrån så är det bara att fråga!


Pepparkakor

2012



 


We<3it

2012



http://weheartit.com/cliiick


Julfika

2012



Förra veckan var det pepparkaksbak som stod på schemat och innan det så vart det lite "julfika" med mommo och morfar. Och på tal om ingenting, är det bara jag som alltid glömmer att kolla vad ISO;t är inställt på innan jag börjar fota?! Jag inser alltid när jag sitter och kollar igenom bilderna på datorn att jag glömt ställa in det så ja,  bilderna är flimriga.. :´( 


Step up revolution

2012



2 ord: Se filmen! Jag älskar filmer som är som Step up revolution, det vill säga filmer som innehåller dans! Så om ni också gillar filmer med dans, se den. Om ni inte gillar filmer med dans, se den ändå! Jag lovar, den är absolut värd 99 minuter av era liv. Jag älskar den! 


My room

2012



Idag efter marknaden så "jul" städade jag rummet och bytte till julgardin och adventsljusstake så nu är det iallafall lite julmysigt! Det enda tråkiga var att jag inte var klar innan det blev mörkt ute så att jag kunde fått lite bättre bilder.. Nu var jätte dåligt ljus så det vart lite högre ISO tal en vad jag hade velat men det får gå! :)
 


Julmarknad

2012



Idag har jag varit på julmarknad i mina småbröders skola och som ni ser har vi fått snö här på Gotland också! Den fösta snön brukar nästan alltid bara komma lite grann utav och sedan så smälter den bort igen men den här gången kom nästan all snö över en natt och den ligger fortfarande kvar! Jag har längtat lite smått efter snön för jag föredrar när det är vitt och fint ute en grått trist ute. Har ni fått snö där ni bor?


OTH

2012



Förlåt men här kommer 2 klipp med saker från One tree hill 9.. Jag kan inte låta bli, jag älskar den här serien!


Lumene

2012



Mitt senaste tillskott i sminkväskan är en "Eyeshadow primer" från Lumene. Jag har hört väldigt mycket bra om den och har länge funderat på att köpa en och nu är det gjort och jag ångrar att jag inte köpt den tidigare. Jag älskar den och fattar inte hur jag klarande mig utan den förut! Den kostar ca 110kr och jag skulle tippa på att den räcker väldigt länge då det behövs så lite varje gång. Rekommenderas! 


One Tree Hill

2012



Jag tror att det var förra veckan som den här serien äntligen kom hem till mig, det är sista säsongen av One tree hill som jag är helt beroende av! Och eftersom jag är så besatt så är det sjukt sorligt att det är sista säsongen, jag kan inte riktigt fatta det!! Jag har nu bara 6 avsnitt kvar att kolla på sen är det över... Om ni inte har sätt den här serien så har ni verkligen gått miste om något!


Airplanes

2012