Svar

2013



Bilder från Weheartit - http://weheartit.com/jenni_S
 
Jag fick en fråga om hur det är att bo på Gotland på vintern och jag tänkte försöka svara på den nu! :)
 
Det är ganska svårt att beskriva hur det är att bo här på vintern då jag inte har något att jämföra med, jag har ju alltid bott här så man tänker inte på det så mycket. 
 
Den största skillnaden mellan Gotland på sommaren och vintern är allt folk. På sommaren är det mycket folk och ön är i liv kan man säga.. Det händer saker! Men när sommaren går mot sitt slut så åker alla turister hem och lugnet börjar lägga sig igen. Så på vinterna är det ganska lugnt här (engligt mig). Visste det händer saker här på vintern också men det är inte alls lika mycket liv som på resten av året. 
 
Sen så tycker jag att Gotland är väldigt fint på vintern när det är snö ute. En av de finaste platserna enligt mig på vintern är ringmuren och innerstaden. Jag säger alltid att när snön har lagt sig så ska jag ta med kameran och gå dit och fota men det blir aldrig av ( Måste göra det nästa år).
 
Annars så kan jag tänka mig att gotland är ganska likt fastlandet på vinter.. Kallt, halt och alla klagar på snön! 
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer.. Men sammanfattningsvis så är det lugnt, fint när snön är här och om jag får säga det ganska tråkigt! Hoppas att du är nöjd med svaret! :)
 
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?