Att hjälpa andra

2013



 
Igår hade min klass som sagt en välgörenhetskväll och det vi samlade in pengar till var Burundi! Inte så många vet var Burundi ligger men det är ett litet land i Afrika och är ett av världens fattigaste. Ett exempel är att många barn inte har råd att gå i skolan eller köpa skolmaterial och om vi skänker 50kr så skulle det kunna bidra med ett helt läsår i skolan för ett barn där borta. 
Allt det här startade med att vi gjorde att skolarbete och fick se hur det var där borta och det gjorde att vi ville engagera oss och hjälpa dom! Så vi drog igång och började planera den här kvällen så att vi kunde samla ihop pengar som sedan skulle skänkas till dom. Under kvällen igår så bjöd vi på fika, pratade om landet och hade personer från Burundi som sjöng och dansade. Allt blev väldigt bra och det viktigaste av allt, vi fick in pengar som vi kan ge till dom! 
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer men jag är väldigt glad över att få vara en del av det här och hjälpa andra som inte har det lika bra som oss här i Sveige. Jag hoppas att jag får göra mer sånt och ett av mina mål är att få åka och volontärarbeta någons stans i världen! 
Har ni mer frågor om allt det här så kommentera! 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?