Julbord, nej tack!

2013



Idag är det julbord till mat här i skolan och den dagen har jag fasat för länge. Varför? Jo för jag avskyr julmat! De senaste åren har jag hatat julbord men jag vet egentligen inte varför. Jag tror det har att göra med att det känns som man äter hela julen och när man har ätit det där julbordet så är man så mätt så inget är gott längre. Bara jag tänker på julbord så blir jag mätt och när jag är mätt så tycker jag inte om saker så det är antagligen därför jag tycker att julbord är äkckligt. Samtidigt undrar jag varför alla tycker om det så mycket? Det är ju bara potatis, köttbullar, prinskorv, sill, julost m.m. Det är ju inget speciellt med det och när vi ändå pratar julbord kan jag ju tillägga att jag avskyt julmust också :) Gillar nu julmat och julmust eller hatar ni det lika mycket som jag?
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?